Αποστολέας Θέμα: Πως να διορθώσετε καμμένο Converter σε VTR1000 SP1 ή SP2  (Αναγνώστηκε 769 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος flightofthephoenix

  • Μηνύματα: 53
    • Προφίλ
Πως να διορθώσετε καμμένο Converter σε VTR1000 SP1 ή SP2
« στις: Σεπτεμβρίου 15, 2014, 07:21:03 μμ »
Δεν ξέρω πόσους ενδιαφέρει το θέμα, αλλά ας υπάρχει κι εδώ, κι ένας να επωφεληθεί καλό θα είναι

Τα VTR1000SP1 ή SP2, έχουν ένα ενισχυτή, converter το αποκαλεί ο κατασκευαστής, το οποίο λαμβάνει τις εντολές της ηλεκτρονικής, και παράγει ανάλογα τον ισχυρό ηλεκτρικό παλμό που στέλνει στους πολλαπλασιαστές για να παράξουν σπινθήρα.

Ο ενισχυτής, δέχεται δύο εισόδους με σήματα 5V από την ηλεκτρονική, ένα για κάθε κύλινδρο, και στέλνει δύο παλμούς των 100V, 6A προς τους πολλαπλασιαστές. Η λογική του κυκλώματος είναι η εξής: Η ηλεκτρονική στέλνει ένα σηματάκι 5V , και όταν θέλει σπινθήρα, στιγμιαία το κάνει 0V. Μόλις ο ενισχυτής δει αλλαγή από 5 σε 0, εξαπολύει τον παλμό προς τον πολλαπλασιαστή.



Το πρόβλημα είναι ότι ο ενισχυτής, καμιά φορά καίγεται, έχει μια ψιλοευαισθησία. Και η μοτοσυκλέτα μένει χωρίς καθόλου ανάφλεξη. Και σαν ανταλλακτικό έχει 500 και βάλε ευρώ.  :angry4: :faskelo:

Αυτό μπορεί να προκληθεί, από ελατωματικό σύστημα γεννήτριας-ανορθωτή-μπαταρίας, με τάση συστήματος εκτός των προδιαγραφών. Είτε προς τα πάνω, είτε και προς τα κάτω. Ή φθαρμένη καλωδίωση που κάτι κρίσιμο βραχυκυκλώνει (προσοχή στα aftermarket undertrays), ή από κακή στήριξη του ενισχυτή στην θέση του που τον αφήνει στο έλεος των κραδασμών. Για αυτό, αν σας καεί ο ενισχυτής, πριν τον αλλάξετε, επιθεωρείστε τα πάντα στην μοτοσυκλέτα, αν δεν έχει διορθωθεί ο λόγος που έκαψε τον ενισχυτή, θα καεί πολύ σύντομα και ο καινούριος.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που καίγεται είναι τα τρανζίστορ ισχύος. Αυτά είναι 2 τεμάχια NEC 5P4M, και άλλα δύο τεμάχια NEC 3S4M. Δεν είναι πολύ διαδεδομένα εξαρτήματα, και είτε τα ψάξετε σε εμπόριο ηλεκτρονικών ανταλλακτικών είτε μέσω ebay, ενδέχεται να περάσει λίγος καιρός μέχρι να έρθουν στα χέρια σας. Απίθανο να τα βρείτε ετοιμοπαράδοτα δλδ.

Αφού έρθουν στα χέρια σας όμως, η διαδικασία έχει ως εξής:

1.Σκάβουμε την σιλικόνη στην περιοχή που δείχνει το κίτρινο ορθογώνιο. Με προσοχή και κάποια υπομονή, και ειδικά όσο πάμε πιο βαθειά προσέχουμε να μην τραυματίσουμε τα υπόλοιπα εξαρτήματα εκεί κοντά στην πλακέτα. Τα τραζίστορ συγκρατούνται με δύο βίδες και μια μεταλική πλακούλα. Λύνουμε βίδες, αφαιρούμε πλάκα. Θα δούμε κάτι σαν αυτό.


2.Κόβουμε τα παλιά τρανζίστορ. Θα μας βοηθήσει πολύ στην συνέχεια, να αφήσουμε μέρος των ποδιών των παλιών τρανζίστορ πάνω στην πλακέτα, επειδή δεν έχουμε πρόσβαση στο πίσω μέρος της για κόλληση, ώστε να κολλήσουμε τα νέα τρανζίστορ, πάνω στα πόδια των παλιών.


3.Κολάμε τα νέα τρανζίστορ, και βιδώνουμε πλάκα και βιδούλες.


4.Δοκιμάζουμε προσωρινά τον ενισχυτή στο VTR μας. Αν παίρνει μπρος πάει να πει έχει σπινθήρα, οπότε και έχουμε επιτυχία. Μετά ξανατοποθετούμε καινούρια σιλικόνη για προστασία από την υγρασία και τους κραδασμούς. Τοποθετούμε οριστικά στο VTR.


Έτοιμο, μεγειά και προσοχή να μην τρέχετε.

Πολλά ευχαριστώ στον φίλο Αλέξη, αυτός έκανε την έρευνα, την αγορά των εξαρτημάτων, και την τοποθέτηση, εγώ απλά έβαλα την σιλικόνη στο τέλος.

Προσοχή, το παραπάνω ισχύει μόνο για τα VTR1000SP1 και SP2. Το VTR1000F (και υποψιάζομαι και το Varadero), παρόλο που επίσης έχει ανάφλεξη με ενισχυτή, έχει διαφορετικό ενισχυτή, ο οποίος μάλιστα δέχεται εντολές 12V από την ηλεκτρονική και όχι 5V.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 15, 2014, 07:23:11 μμ από flightofthephoenix »


Πάτα εδώ >>> http://forcev4.blogspot.gr/